ԱՄՆ-ի նորընտիր նախագահ Դոնալդ Թրամփը, պաշտոնը ստանձնելու առաջին իսկ օրից, ծրագրում է վերականգնել իր «առավելագույն ճնշման ռազմավարությունն Իրանին սնանկացնելու համար»՝ գրում է Financial Times-ը: «Առավելագույն ճնշման» արշավը նպատակ ունի զրկել Իրանին բանակը հզորացնելու հնարավորությունից, սակայն վերջնական նպատակը Թեհրանին միջուկային նոր համաձայնագրի շուրջ բանակցությունների մղելն է։               
 

«Ծառը կծաղկի այն ժամանակ, երբ կիրականանա աշխարհասփյուռ հայության երազանքը» (ֆոտոշարք)

«Ծառը կծաղկի այն ժամանակ, երբ կիրականանա աշխարհասփյուռ հայության երազանքը» (ֆոտոշարք)
15.06.2012 | 00:04

Իրադարձությունները, որ տեղի են ունենում Կարապետ Փամբուկչյանի ընտանիքում, համայն հայության ողբերգական 1915-ի հեռավոր արձագանքն են:
Չորրորդ սերնդի գաղթականներ, որոնք գրեթե լուծվել են Ամերիկա կոչվող բազմազգ հսկա երկրում:
Տորոնտո, Մոսկվա, Սանկտ Պետերբուրգ և այլ քաղաքներում ֆիլմի ցուցադրությունը ցույց տվեց, որ այն սփյուռքում առաջացնում է հայրենասիրական վերելք, ակտիվ հետաքրքրություն այն բարդ խնդիրների հանդեպ, որոնք ծառացած են հայ ժողովրդի առջև: Մասնավորապես` Տորոնտո քաղաքում կայացած «Pomegranate» կինոփառատոնում «Վանա ծովուն արշալույսը» ընդգրկվեց որպես գալա-ցուցադրություն: Փառատոնի հրավերով և Հայաստանի մշակույթի նախարարության գործադրած ջանքերով հնարավոր եղավ ցուցադրել ֆիլմը: Կազմակերպիչների միաձայն կարծիքով` «Վանա ծովուն արշալույսը» արժանացավ հանդիսատեսի ամենաջերմ ընդունելությանը:
Ֆիլմի գլխավոր հերոսը` 80-ամյա Կարապետը, որի մայրը հրաշքով փրկվել էր 1915-ի ջարդերից, փորձում է իր ամերիկացած սերունդների մեջ պահպանել կորուսյալ հայրենիքի հիշողությունը: Ամեն տարի ապրիլի 24-ին` Թուրքիայի դեսպանատան դիմաց, նա այրում է այդ երկրի ազգային դրոշը: Կարապետի արարքը զայրացնում է որդուն` Տիգրանին, որը ստիպված է հոր պատճառով տուգանքներ մուծել, և անհասկանալի է 17-ամյա թոռանը, ով սիրահարված է ԱՄՆ սովորելու եկած թրքուհի համակուրսեցուն:
Ինչպես նշում է ֆիլմի ռեժիսոր Վահան Ստեփանյանը` ֆիլմում խտացված են տարբեր սերունդների բախումից առաջացող պրոբլեմները, որոնք վեր են հանում օրախնդիր և լուծում պահանջող հարցադրումներ:
Ֆիլմում նկարահանվել են տարբեր երկրներից հրավիրված դերասաններ` Կարեն Ջհանգիրյան (Հայաստան), Ժան-Պիեռ Նշանյան (ԱՄՆ), Արեն Վաթյան (ՌԴ), Արևիկ Մարտիրոսյան (Ֆրանսիա), Գյունըշի Զան (Թուրքիա): Ֆիլմը նկարահանվել է չորս երկրում` Հայաստան, Թուրքիա, Ֆրանսիա և ԱՄՆ:
Ռեժիսորներն են Արտակ Իգիթյանը և Վահան Ստեփանյանը, սցենարիստները` Արմեն Վաթյանն ու Արեն Վաթյանը:
Ստորև ներկայացնում ենք մեր զրույցը ՎԱՀԱՆ ՍՏԵՓԱՆՅԱՆԻ և ԱՐՄԵՆ ՎԱԹՅԱՆԻ հետ:
-Ինչո՞վ է տարբերվում «Վանա ծովուն արշալույսը» ցեղասպանության մասին պատմող այլ ֆիլմերից:
ԱՐՄԵՆ ՎԱԹՅԱՆ- Ֆիլմը Ցեղասպանության հետևանքների մասին է: Այսօրվա սերունդների հայացքն է, որոնց նախնիներն ապրել են ցեղասպանությունը: Մեզ հետաքրքրում էր, թե ի՞նչն է օգնում և՛ հայրենիքից, և՛ Ցեղասպանության խնդրից արդեն օտարացած սերնդին կրկին վերադառնալու այդ ցավալի հարցին:
ՎԱՀԱՆ ՍՏԵՓԱՆՅԱՆ- «Վանա ծովուն արշալույսը» նկարված է մի փոքր այլ տեսանկյունով, քան տվյալ թեմայով նկարված մյուս ֆիլմերն են. ավելի նուրբ է և թեթև, տրամադրությունների և վիճակների կոնտրաստները հաջորդում են միմյանց: Ֆիլմը հուզում ու նաև ուժ է տալիս մարդկանց համահայկական խնդիրների լուծման առումով:
-Ո՞Ւմ է ուղղված ֆիլմը` ներսի՞, թե՞ դրսի հանդիսատեսին:
Վ. Ս.- Ավելի շատ` սփյուռքում ապրող հայերին, բայց դա չի նշանակում, որ մեզանում ասելիք չունի: Արդեն մտածում եմ, որ այստեղ, գուցե, ասելիքն ավելի շատ է, քան դրսում:
Ա. Վ.- Ֆիլմը բոլոր հայերի համար է, ինձ համար ցավալի է, երբ սկսում ենք տարանջատել` դրսի հայեր, ներսի հայեր, ստացվում է երկու տարբեր ժողովուրդ` տարբեր խնդիրներով, կյանքով: Մեր խնդիրը մեկն է` մնալ հայ և հասնել Հայկական հարցի լուծմանը:
-«Վանա ծովուն արշալույսը» ցուցադրվել է «Մոսկվա» կինոթատրոնում: Հայաստանյան հանդիսատեսը որքա՞ն էր հետաքրքրված Ցեղասպանության հետևանքների մասին պատմող ֆիլմով:
Ա. Վ.- Ցանկալի կլիներ, որ ավելի մեծ լիներ հետաքրքրությունը: Դրսի հանդիսատեսի համար այս խնդիրներն ավելի զգալի են, ավելի սրտամոտ: Չնայած ֆիլմը դիտողներից հիմնականում շնորհակալական բառեր ենք լսել:
Վ. Ս.- Մեկ ամիս շարունակ օրը երկու-երեք սեանս է եղել: Իհարկե, ցանկալի կլիներ, որ ավելի շատ հանդիսատես դիտեր ֆիլմը:
-Որքա՞ն գումար է պետք լավ ֆիլմ նկարահանելու և գովազդելու համար, ինչը մեր օրերում շատ կարևոր է:
Ա. Վ.- Ֆիլմի ստեղծման համար կարևոր է ոչ թե մեծ գումարը, այլ ֆիլմը ստեղծողների տաղանդը և անկեղծությունը: Ցավը, որի մասին պատմում ես, պիտի սրտից գա: Պիտի սիրես ֆիլմի հերոսներին: Սիրով ենք նկարահանել և ուզում ենք այդ սերը փոխանցել հանդիսատեսին: Գումարը, որ ձեռք ենք բերել, որոշ չափով` մինիմալ, մեր պահանջները հիմնականում բավարարել է:
Վ. Ս.- Սիրով աշխատելը կարևոր է, բայց, բնական է, ֆիլմը նաև արտադրություն է, որը կապված է ֆինանսավորման հետ: Համաձայն եմ Արմենի հետ, ձեռք բերված գումարը մեր պահանջները հիմնականում բավարարել է:
-Ֆիլմում ասվում է` Չինաստանում ապրելով չինացի չես դառնում: Այստեղ բախվում են գենետիկան, հայի էությունը և իրական, նյութեղեն աշխարհը:
Վ. Ս.- Կարծում եմ` իրական, նյութեղեն աշխարհը ժամանակավոր է, հետո յուրաքանչյուրը փորձում է վերագտնել իր գեները, արմատները:
-Բայց չէ՞ որ Կարապետի տնկած ծառը չի ծաղկում:
Վ. Ս.- Այո, չի ծաղկում: Բայց, ինչպես Կարապետն է գրում իր կտակում, վստահ եմ, այն մի օր անպայման կծաղկի։ Ծառը կծաղկի այն ժամանակ, երբ կիրականանա աշխարհասփյուռ հայության երազանքը:
Ա. Վ.- Սերնդեսերունդ այդ ծառը պետք է ջրվի, որ չչորանա, իսկ թե ե՞րբ կծաղկի, կախված է մեզնից:
-«Որտեղ կուզես ապրիր, բայց մեռնել պարտավոր ես Հայաստանում»: Այս միտքը տարբեր կերպ կարելի է հասկանալ: Կոպիտ դիտողությունների եմ նաև հանդիպել, որ բոլոր հայերը հենց դրանով էլ զբաղված են, և որ Հայաստանը գերեզմանոց չէ:
Ա. Վ.- Այդ տողերը կոնտեքստից հանված են, պետք է մինչև վերջ լսել, ասվում է` ի՞նչ իմաստ ունի դրսում ապրելը, եթե, միևնույն է, վերջում հանգրվանելու ես հայրենիքում:
-Բայց զուգադիպում է մեր այսօրվա կյանքի հետ, շատերը իսկապես ձգտում են դրսում ապրելու: Կյանքի վերջում կարող են և վերադառնալ:
Ա. Վ.- Օբյեկտիվ պատճառներ կան, ես չեմ մեղադրում նրանց, ովքեր հեռանում են երկրից: Եթե արվեստագետը չի կարողանում այստեղ ստեղծագործել, ինքնարտահայտվել, չես կարող պարտադրել, որ ողջ կյանքն այստեղ ապրի ու ոչինչ չանի: Եթե չես կարողանում ընտանիքդ պահել, իրավունք չունեմ ասելու` ապրիր այստեղ: Երբ սկսվեց ղարաբաղյան շարժումը, հայ տղաները, ովքեր ծնվել են Ամերիկայում, Ավստրալիայում, նույնիսկ հայերեն խոսել չգիտեին, եկան Հայաստան և մարտնչում էին այն հողի համար, որը երբեք չէին տեսել կամ թուրքական դեսպանատուն էին գրավում` Հայ դատը բարձրացնելու համար: Դա նման է դանդաղ ներգործող ականի, որ ամեն հայի գենում կա ու մի օր կպայթի:
Վ. Ս.- Հակառակն էլ կա, Լեհաստանում մեծ համայնքն է եղել, բոլորը ձուլվել են: Ֆիլմը հենց դրա մասին է, նոր սերունդները, կարողանո՞ւմ են վերագտնել իրենց արմատները, ինքնությունը, թե՞ ձուլվում են:
-Թուրք դերասանուհու մասնակցությունն ինչո՞վ է պայմանավորված: Խնդիրներ չի՞ ունեցել դերասանուհին իր երկրում:
Վ. Ս.- Մենք մտածեցինք որ ֆիլմի ազդեցությունն ավելի ուժեղ կլինի, եթե թրքուհուն ազգությամբ թրքուհի դերասանուհի մարմնավորի: Կարծում եմ` չենք սխալվել: Ի դեպ, Գյունըշի Զանը հիանալի կատարեց իր դերը:
Ա. Վ.- Նա գիտեր` ինչի մասին է ֆիլմը, հասկանում էր և՛ մեր խնդիրը, և՛ ֆիլմի խնդիրը, շատ ճիշտ վերաբերմունք ուներ այս ամենի նկատմամբ:
-Որքան էլ բարի էր վերաբերմունքը թրքուհու նկատմամբ, միևնույն է, հայի և թուրքի սիրավեպը չի կայանում:
Վ. Ս.- Այդ հարցում հանդիսատեսը տարակարծիք է, բայց ես վստահ եմ, որ ճիշտը մենք ենք` նրանք պիտի բաժանվեին:


Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Լուսանկարներ

. .
  • «Վանա ծովուն արշալույսը» 1
  • «Վանա ծովուն արշալույսը» 2
  • «Վանա ծովուն արշալույսը» 3
  • «Վանա ծովուն արշալույսը» 4
  • «Վանա ծովուն արշալույսը» 5
  • «Վանա ծովուն արշալույսը» 6
  • «Վանա ծովուն արշալույսը» 7
  • «Վանա ծովուն արշալույսը» 8
  • «Վանա ծովուն արշալույսը» 9
  • «Վանա ծովուն արշալույսը» 10
  • «Վանա ծովուն արշալույսը» 11
Դիտվել է՝ 7937

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ